Cyklocesta na koniec sveta

Khakasia

Khakasia
Rusko 2012

streda 21. januára 2009

Sasa Odessa.

Som v nadhernom meste Odessa. Je tu hmlysto, nevidiet na viac ako 5m, sychravo a neskutocna zima (+3degC).Tri stupne su cekom dost, ale v kombinacii s tym vlhkom zima lezie vsade.

Za dobu, co som naposledy pisal sa toho stalo vela.

1.) Vecer zastavujem v krcme. Za stolom sedi parta ludkov, nadvezujem kontakty. Rec ? Po anglicky hovoriacich som stretol mozno dvoch ludkov. Aky kraj, taky mrav a kedze nemozem porusit domace zvyky, stopka vodky. Druha stopka. Kde budem spat ? Na poli. Dostal som tel. cislo, ked pridem do Taganrog, mam zavolat. V Taganrog volam rusko/slovenskou kombinaciou, skoncil v dome kazachov Vasila+Nina a ich synatora Kryl. (vid foto) Je z toho 'dusa' - sprcha :-), kazasske jedlo, stiahli sme s Vasilom butilku vodky (Ukrajinska vodka je voda). Rano ma pohostili cajom, zabalili do batohu dobroty a ja som sa odvdacil vreckom caju.
2.) Idem po ceste, mava vodic z protiiduceho MD (moldavskeho) auta. Zastavujem, vodic vystupi a zacne na mna Rusky. Rustine uz ako tak rozumiem. Ze nech vypadnem. Naucil som sa uz na takychto reagovat 'nemnozka gavarim po rusky' . Vystupi druhy, passport control. Nechapavo pozeram, pripaluju si cigaretu. Vyuzijem chvilu nepozornosti, zamavam a fujazdim prec. Ani som sa neotacal, krutim pedalmi, nech odidem co najdalej. Celkom som mal strach tipci vyzerali dost zakerne-kazdy ma tu upozornuje na ciganov a banditov.
3.) Odessa Trubble.Na predmesti Odessy v tme ma zrazu zacina neco tahat na stranu, koleso brzdit. Pozeram, zlomeny Bob (vid. Foto). Z hrdla neskutocne nadavky, pruser je na svete. Z krcmy vychadzaju Jura + jeho kamarat. Pomahaju mi, bike ulozime v krcme, ze zajtra rano zvarka. Hladame hotel, hotel obsadeny, tak som nakoniec spal v chrasti pobliz. Nemam ziadne Hrivy (UA peniaze). Ideme do bankomatu. Bankomat na potvoru zozral kartu. Vsetko sa serie :-(. Volam do banky, ze rano o 9:00 mam prijst na pobocku pre kartu. Vraciame sa pre druhu kartu (nenosim ich spolu), vyberam peniaze. Asponze mam hrivy. Na druhy den volam Jurovi, zaviedol do banky, ze az poobede. Riesim zvarku. Jura dohodil kamaratovi kseft, kamarat Andrej zvaril, jeho sestra Alexandra pohostila obedom, cajom. Prvy pruser vyzehleny. Ideme do banky, beriem kartu. Skusam vybrat peniaze, nic. Nakoniec som zistil, ze ta banka (UkrajinaInternationalBank) sa odmieta kamaratit s mojou Visa a aj Master kartou. V inej banke vsetko v pohode. Skoda strateneho casu.
4.) Za neskutocnej hmly idem do centra, hladam hotel. Skoncil som v **** Hoteli 'Ciernoe more'. Niezeby som to zrovna chcel, myslel som, ze su tam len tri tie hviezdicky :-). Pohlad na jednu hviezdicku mi zakryla reklama. Co uz, je 22:00, tulat sa v Odese, kde podla vzoru ukrajinskych miest vsade jazdia auta a hladat nejaky lacnejsi hotel sa mi zrovna nechce a kazdy mi tvrdi, ze bike nemam nechavat v Odese bez dozoru, pridem v momente o vsetko. Tak som zakotvil tam, aspon si uzijem dve noci styri hviezdicky. Rano davam saunu. Saunu milujem, pot tecie zo mna cicerkom. Aspon si vyliecim zasoplene/'od aut zasmradene' nosne dutiny. Ukrajina ma hnusny zvyk, centrom kazdeho mesta vedie autostrada. Po autostrade miliony aut, musim mat uz neskutocne autoplynmi zasmradene pluca. Dnes je naplanovana prehliadka mesta. Odesa bola za tmy velmi krasna, uz sa tesim.

Prajem vsetkym pekny den.

4 komentáre:

Anonymný povedal(a)...

Ahoj Boris,

super, ze uz si sa dostal cely a zdravy tak daleko.

Kde si mozno kuknutntie fotky, co tu spominas?

Zelam bezporuchovu jazdu a dobrych ludi :)

Boris Kralik povedal(a)...

Odesa je malicke mestecko. To, ze je na morskom pobrezi neznamena zeby bolo flat. Je to dost vela kopcov. Som xcel ist do mesta, pofotit a pod. Je take hnusne pocasie, som akurat hladal ubytko, zostanem tu dlhsie, aby som z tohoto pekneho mesta nieco aj mal, nielen hmla a sychravo. Vidiet max na 10m. Bajkoval som, a nehoda. Narazil som vysoky obrubnik, kotrmelec, brzda zaseknuta, nosic zohnuty, ruka a noha bolave. Som rad, ze to nevypada vaznejsie, bolo to celkom huste.

Anonymný povedal(a)...

mam taku mozno jalovu radu,, dakto mi rozpraval, ze na ukrajine najlacnejsie ubytko zozenes na vlakovej stanici. babusky tam vraj stale cakaju na turistov z vlakov a ubytuvavaju na private u seba aj so stravou

He-man povedal(a)...

Prave mi kolega v praci povedal, ze v Odesse ma 10% ludi H.I.V. takze na tie babusky na stanici by som sa vykaslal, v konecnom dosledku to moze vyst draho O:-) (nie ze by som nechcel borisovi dopriat, to nieeeeeee, ale ved chapete :P ).
Boris Good Luck a upni fotky, uzivajsi vsetky tie lokality, pis a pedaluj dalej ;)