Cyklocesta na koniec sveta

Khakasia

Khakasia
Rusko 2012

nedeľa 12. apríla 2009

Aralsk

Zachytil som cyklon a kedze som na nerozonanie od blatocloveka, tak som zobral v Aralsk gastinicu. Po chvilke vjednavania sme sa dohodli na cene 2000KZT. To som este nevedel, ze v hoteli nie je sprcha, voda tecie kvapkanim a podobne benefity. Aspon ze zachod nemaju turecky, ale klasicky, zial bez dosky a bez papiera. Hajzel papier som videl v hoteli naposledy v Rumunsku. Do Aralsk som sa dopravil vlakom, kedze po dvojdnovom cestovani v protivetre 100km pustinou som zistil, ze sa musim vratit z Kulsary do Dossor, kedze cesta na mape nebola normalna cesta, ale stepna daroga. Vietor je tui taky sialeny, ze vzdy mi fukal oproti. Ci som isiel na juh, sever alebo vychod. Prisiel som na to, ze niekto na tomto svete, ma musi strasne nenavidiet. Po piesku by som toho vela nepresiel. Potom sa zial spustil sneh a za noc napadalo pol metra snehu. Na druhy den sa sice v dazdi roztopil, ale ziadna slava to aj tak nebola. Vsetko mokre. Zoznamil som sa s devou - Ramia, ktora za to, ze bike nebol na dazi a snehu zobrala 2000KZT, odporucali mi ju policajti. Vlaky tu maju sice lacne, ale pozor - vydaju vam pri bagazi dva listky, ktore potom pri odchode vratite na stanici. Kedze som to nevedel, dostal som iba jeden listok (neznam preco), ktory som poctivo vratil a povedali, ze si chybajuci listok zaplatim este raz. Clovek bol celkom prijemny, ale po tom mi povedal, ze pas mi nevrati, aby som mu neusiel. Niecomu v pase nerozumel, ja som zobral pas do ruk, zacal vysvetlovat, hladat a zakecal som to az tak, ze zabudol zobrat pas. Ja som pas prezieravo pomaly ulozil do sumky, aby nebol na ociach.
Aral je skutocne vyschnute jazero. Vsade sa tu povaluju vraky lodi na suchu po vode ani znamky. Je to tak trochu smiesno/smutne - Vidiet lode, lodne zeriavy, morsky vagzal na suchu.

Zatial mam z Kazachstanu len neprijemne pocity, nic tu nie je, pustina, ludia su tu darebaci. Dobry plat je tu 500USD. Zenicky maju ale peknucke :-).

Žiadne komentáre: