Cyklocesta na koniec sveta

Khakasia

Khakasia
Rusko 2012

piatok 3. apríla 2009

Tu ide skutocne uz o zivot

1.) Krasnyj Jar - Rusko
Prisiel som do KJ, zoznamim sa s celovekom, potom do cafe kusat. V kafe sa poznakomim s zenstinou (Luba), zenstina vola taxi z mojho ruskeho telefonu (som gentleman) a zrazu som uprostred mesta, ktore vobec nepoznam bez bika, bez penazi, bez telefonu, kedze zenstina zmizla ako gafor. Volam do cafe, ze dam 500USD tomu, kto najde moj bike, moje veci. Prisiel uzbek, s ktorym som o polnoci chodil v uplne neznamom meste a hladal nejake zname miesta. Zrazu prisli dvaja vyrastkovia a zacali ma mlatit. Nejako moc som sa nebranil, vsak co sa nabranis dvom 23rocnym chuliganom v noci. Zopar ran do hlavy, do tela, aj krv tiekla. Ze chcu dengi. 700USD. Zistil som, ako je dobre mat nizky limit na ucte. Tazko im bolo vysvetlovat nejake suvislosti, ze preco bankomat nechce dat tolko penazi. Zacali ma mlatit este viacej a ked mi spadli ocky na zem, zvalil som sa na nu aj ja. Nasli ocky, ze za 100USD mi ich vratia a pojdu prec. Dal som im 100USD, utekali prec a skoncil som na byte u uzbeka bez vsetkeho. Rano sme nasli cafe. Ked som sa s uzbekom rozpraval o tomto vsetkom, vedla sedeli dvaja policajti (muz + zena). Hned ma legitimovali (passport nosim so sebou) a ked sme nasli, kde zenstina byvala tak vykopli dvere, zavolali posily a kovbojka bola na svete. Telefon som sice nedostal spat, ale ruska policajna akcia ako vysita. Potom som vypovedal na milicii, chceli chlastat som mnou vodku a kedze som mal toho viac ako dost, zobral som bike, dal uzbekovi 300USD (viac mi bankomat nedal), aj ked sme behali po celom meste. Bol by som mu dal celych 500USD, neskutocne mi pomohol, nakrmil ma atd.
2.) Atrau - Kazachstan
Sedim v cafe a kusam a prislo ku plateniu. Vonku ma zavliekli do masiny a v nej mi Ruslan (meno) polozil noz na krk, pichal ma nozom do boku, ze nech im dam dengy. Kedze som nemal nic, tak do gorodu a do bankomatu. Chceli vediet pin a kedze nie som taky hlupak aby som povedal skutocny sa Ruslan vratil a kovbojka sa zacala. Este ma boli krk, mam tam stopy po nozi. No dobre, zivot bol milejsi ako peniaze tak som siel s nim ku bankomatu a zadal spravny pin. Chcel vytiahnut 700000KZT (kazaske peniaze) a moj limit bol mensi. Skusal to dovtedy, pokial bankomat kartu nezozral. To ho este len rozurilo. Trosku sme sa natahovali a ked zistil, ze zo mna nedostane dovod preco sa tak stalo tak sme sli do hotela, kde mi zobral pas, 8000KZT, mob telefon a rano pojdeme do banky kde snimem 100USD a tie mu dam. Rano nechodil, ja v meste ktore nepoznam v cyklistickom ubore jedine s fotakom. A k tomu dazd. Tak na recepciu a volam miliciu. Prisla milicia, chvilku sme riesily a zistilo sa, ze Ruslan je ubytovany v tom istom hoteli. Policajna kovbojka II na svete. Dobyli sa mu na izbu, ja ho identifikoval a poslali prec. Chvilku buchot a potom som siel s policajtmi na policajnu stanicu. Tam som vypovedal, spisali zajavlenie. Eskorta doviezla Ruslana. Vypovedal som v jeho pritomnosti a ked sa ozval s nejakou pripomienkou, hned dostal od policajtov bud kopanec, alebo pestou. Ze co mi zobral ? Passport + 8000KZT + telefon. Isiel som so inej mniestnosti a pocujem buchot, zvuky bitky atd. Potom ma zavolali a Ruslan mal rozlateny xicht, krv na zemi, v krcoch. Zasa ma odviedli a ked ma priviedli, sedel tam ruslanov otec, ruslan uz cisty. Otec otvoril penazenku a odpocital 8000KZT. Ci budem pisat zavlalenie. Hovorim, ze pokial uvidim passport, telefon a bike, tak nie. Rusland gestikuloval, ze ma zabije, comu tak aj trocha verim, kedze to je grazel. Este som bol svedkom, ako zmlatil pred cafe cloveka a vtedy som dostal neprijemeho tusaka, zial dalsim udalostam sa nedalo vyhnut. Pracem sa odtialto tak rychlo ako sa da, za to vsetko mi to nestoji.
Inak v KAZ je poriadna zarka.

5 komentárov:

He-man povedal(a)...

Ty kokooooos!
Boris, never hociakym zenstinam kurva drat. Su ludia co ti super pomozu, ale su tam aj presne opaky tychto ludi.
Kaamo, drz sa a poriadne si to tam uzi (a rob fotky).

maRcel povedal(a)...

ty vole normalne ma zlost chyta ked toto citam...kurvy zlodejske:( toto je fakt boj o zivot...V meste sa asi ani do reci neoplati pustat s ludmi a uhanat prec co najrychlejsie sa da.Vela sil a optimizmu.

Boris Kralik povedal(a)...

maRcel: V meste je to v pohode, tam je vela ludi, vela policajtov. Tu vsak mesta nie su, KAZ je pustina, nikde nic. Ruslan mi povedal, ze ak ma tu zareze, najdu ma mozno o rok, mozno nikdy, co je pravda pravduca.

Anonymný povedal(a)...

teda boris, uz davno som necital hustejsie zazitky. toto je ta prava divoka priroda, nie ako my domace zvieratka

Anonymný povedal(a)...

uf brutal huste clovece. som rad, ze si viacmenej v poriadku. davaj pozor