Cyklocesta na koniec sveta

Khakasia

Khakasia
Rusko 2012

štvrtok 16. apríla 2009

Баыконур

Dostal som sa do zakazaneho mesta Bajkonur. Kosmodrom som sice nevidel, kedze sa mi zlomilo koleso nadobro. Tvrdili mi, ze v bajkonure kupim urcite nove, ale nik mi nepovedal, ze je to mesto kde nikoho nepustia. Chvilku som sa hadal na priecesti s chlapikom, ktory si daval veselo heroin. (odsypaval si z asi 20cm dlheho a 2cm priemeroveho valceka) Velmi sa cudoval, ked som povedal, ze u nas by ho zavreli a ze tunak je to bezne. Ponukal mi, ze mi pytlik preda za 2000KZT. Uprednostnujem radsej nieco ine. Potom som sa bavil s straznikmi na vstupe do gorodu a kedze sa mi ich obmakcit nepodarilo, tak stopli cloveka Zen, ktory ma mal zaviest do gastinice so zlomenym kolesom. Clovek ma namiesto toho prepasoval do zakazaneho mesta. Hovoril, ze je plne policajtov, nech nevychadzam z gastinice Russia, rano ma odvexzie na vagzal, nech idem do Kyz Orda.
Kyzl Orda: Koleso som nezohnal take ako mam ja, ale uzsie, dufam, ze do Shikmentu (500km) to vydrzi. Inak som v prdeli. Kyzl Orda je bezne mestecko, aj ked na Kazachstanske pomery asi prilis civilizovane. Panelaky a supermarkety som v Kazachstane este nevidel.

2 komentáre:

laura.zilka povedal(a)...

teda, to co pises je riadne huste! Vyzera to, ze pri tebe stoja vsetci svaty, ze este zijes.

Mne stále neide do hlavy, že v takej pustine maju internet :-)

Tak veľa zdaru!

Boris Kralik povedal(a)...

Maju a tu v Chymkent vidim интернет napisane na kazdom kroku. Tam kde nie je, internetujem cez mobil :-).